piątek, 21 listopada 2008

Półtora miesiąca za mną

Podsumuję może, co zrobiłem na blogu przez ostatnie półtora miesiąca:
  • napisałem 18 postów, ale miałem przerwę na listopadowy długi weekend i kończenie mojej magisterki :) więc i tak jest nieźle :D
  • z 18 postów dwa albo trzy puściłem na wykop, gdzie dowiedziałem się, że jestem spamerem, moje pisaniny się nie nadają albo są nieodpowiednie;
  • jeden post umieściłem na kilku forach, skąd dostałem feedback, że albo piszę za ogólnie, albo za szczegółowo;
  • zarejestrowałem się w kilkunastu programach partnerskich, z czego nie zarobiłem absolutnie nic;
  • zarejestrowałem się w kilku programach wymiany linków i dzisiaj dostałem swojego pierwszego linka, przez co mam do wypłaty niecałe 7 dolarów :)
  • nie dostałem ani jednego komentarza :)
  • no i last but not least mam coś około 900 odwiedzin od początku.
Teraz moje obserwacje. Wszelkie próby zarabiania poprzez blogowanie są trudne. Ja się zbytnio nie starałem, ponieważ mam co robić - praca i studia są nieco zajmujące, a żeby być skutecznym (przez skuteczny rozumiem przełożenie wysiłku włożonego w pisanie na pieniądze) należy się nieźle nastarać. Trzeba zadbać o odpowiedni ruch, zdobyć znajomych, pisać o czymś interesującym i robić to dobrze. Trochę znajomości SEO też przy tym nie zaszkodzi, a wszelkie działania związane z SEO (jak wiadomo) wymagają czasu.
Trzeba mieć do tego dobry plan, ja niestety poszedłem na żywioł i efekt jest taki, że wyszło mi dość chaotycznie, ale wszak na błędach człowiek się uczy, najlepiej zaś - na swoich.
Poza tym odnoszę nieodparte wrażenie, że żeby naprawdę zarobić na blogu, należy pisać po angielsku. Krąg odbiorców jest zdecydowanie większy, większa podaż wszelkiego rodzaju reklam oraz (nie oszukujmy się) polski internet jest jaki jest. Jednak dopóki nic się w nim działo, tak długo taki pozostanie.

Brak komentarzy: